مدیرعامل بورس کالا گفت: بورس کالا نقش تب‌سنج اقتصاد را برای سیاست‌گذاران ایفا می‎کند.

به گزارش صدای بورس، سید جواد جهرمی، مدیرعامل بورس کالا در برنامه صف اول سیما با تاکید براینکه بورس کالا نقش تب‌سنج اقتصاد را برای سیاست‌گذاران ایفا می‎کند؛ گفت: در صورتی‌که قیمت کالا به دلیل رقابت برای خرید افزایش یابد، بورس کالا به سیاست‎گذار این علامت را می‎دهد که دقیقا چه میزان کمبود عرضه در بازار وجود دارد تا برای تامین آن کالا اقدام کند.

وی افزود:بررسی علت‌های ایجاد انحراف و یا التهاب از جمله مواردی است که می‌تواند به سیاست‎گذار کمک قابل توجهی کند.

مدیرعامل بورس کالا اظهار داشت: با توجه به وجود ابزارهای مختلفی از جمله قراردادهای نقد، نسیه و سلف و قراردادهای بلندمدت نظیر کشف پریمیوم در بورس کالا، امکان مدیریت بازارهای مختلف وجود دارد و این همان پتانسیلی است که بورس کالا می‌تواند در اختیار حاکمیت، مصرف‌کننده و تولیدکننده قرار دهد.

منبع: سنا

کد خبر 482704

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  •  راه‌اندازی صندوق املاک، فولاد و مس در دستور کار

    راه‌اندازی صندوق املاک، فولاد و مس در دستور کار

    مدیر بازارهای مشتقه و صندوق‌های کالایی بورس کالا با اعلام خبر جذب ۶۵همت نقدینگی در بازارهای مالی و مشتقه بورس کالا از ابتدای سال تاکنون گفت: هدف گذاری بورس کالا جذب ۱۰۰همت نقدینگی به بازارهای مالی و مشتقه رسمی کشور در راستای نقش آفرینی در سیاست‌گذاری‌های کلان است که این مهم از ورود این حجم از نقدینگی به بازارهای غیررسمی ارز و طلا و همچنین خروج سرمایه جهت فعالیت در بازارهای جهانی مانند کریپتو و فارکس جلوگیری می کند.

  • عرضه ۴۹ هزار تن قیر و گوگرد گرانوله در تالار صادراتی بورس کالا

    عرضه ۴۹ هزار تن قیر و گوگرد گرانوله در تالار صادراتی بورس کالا

    تالار صادراتی بورس کالای ایران روز دوشنبه ۱۵ آبان ماه میزبان عرضه ۴۹ هزار و ۳۹۵ تن انواع قیرو گوگرد گرانوله است.

  • خودرو زمستان گران نمی‌شود

    مدیر عامل کرمان موتوردر گفت و گو با صدای بورس:

    خودرو زمستان گران نمی‌شود

    مدیر عامل کرمان موتور با بیان اینکه قیمت خودرو در زمستان تغییری نمی کند، گفت: با توجه به اینکه شرکت ها فروش اقساطی با شرایط خاص را شروع کرده اند و شرایط تقاضا در بازار نرمال است . پیش بینی میشود تاپایان سال تغییر قیمتی را در بازار خودرو شاهد نباشیم.

  • استانداردسازی کالاها با انتشار گواهی سپرده کالایی

    استانداردسازی کالاها با انتشار گواهی سپرده کالایی

    کرمی، رعایت استاندارهای لازم برای کالا، شفافیت معاملات، کاهش هزینه‌های انبارداری و جابجایی بین انبارها، نقد شوندگی بالا، امنیت نگهداری را از ویژگی‌های گواهی سپرده کالایی برشمرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =